Rijksmuseum

We gingen in de bus naar Amsterdam, naar het Rijksmuseum.  
Toen we er waren gingen we in de Tekenschool een opdracht doen die heel leuk was. De opdracht was: met z’n  vieren of drieën een foto maken, en op die foto probeerden we een goede daad uit te beelden.  De foto’s staan nu bij ons in de klas. Daarna liepen we naar het museum. Hier hebben we een paar echte schilderijen bekeken zoals de Nachtwacht. En we moesten met een vrouw kijken wat er in de schilderijen gebeurde, en kijken wie er in het schilderij voor kwam. 
Om 13.00 u moesten we helaas naar de bus. 
En naar huis.

Gemaakt door Jarno en Esra

 

Schoolvoetbal meisjes groep 7/8

Woensdag 15 april hadden we schoolvoetbal. Er waren verschillende scholen die meededen. Onze school had vier teams, twee gemengde, een jongensteam en een meisjesteam. Wij deden allebei mee aan een meidenteam. Onze coach was juf Annemiek en in ons team zaten Alieke (keeper), Carmen (achter), Marleen (achter), Marissa (middenveld), Femke (middenveld), Isan (middenveld), Rosa (spits) en Alycia (spits). We zaten met z’n vieren in een poule. Als eerst moesten wij tegen De Lepelaar en dat hadden we 2-0 gewonnen. Als tweede moesten wij tegen De Ark. Daar hadden we 0-0 tegen gespeeld. En als laatste moesten we tegen de Bernardusschool en daar hadden we 1-1 tegen gespeeld. Toen gingen we verder met de kwartfinales. Als eerst moesten wij tegen De Ark en het bleef 0-0, dus toen moesten we penalty’s nemen en Femke, Alycia en Rosa namen de penalty’s. Als eerst mocht Femke en die schoot hem erin. Toen mocht De Ark, die schoot hem er ook in. Daarna mocht Alycia en die schoot hem er ook in, maar dat was wel een gelukje. Toen mocht de Ark weer een penalty nemen en die hield Alieke tegen, dus toen stond het 2-1. Hierna mocht Rosa nog een penalty nemen en die zat in de kruising, dus wij gingen door naar de finale. In de finale moesten wij tegen de Bernardusschool en daar hadden we net in de laatste minuut van verloren en dat was heel jammer, dus wij waren 2de. Als we eerste waren geworden, ging juf Annemiek met ons onder de douche, maar dat werden we niet. Het was een super leuke dag!

Schoolvoetbal jongens

Op woensdag 15 april was er weer schoolvoetbal. Er waren vier teams van Burg. De Ruiterschool. Twee gemengde, één jongensteam en één meidenteam. Drie van de vier hadden een beker, maar helaas geen eerste prijs. Een gemengd team had de derde prijs en de jongens en de meiden hadden de tweede prijs. De jongens zaten in een poule van vijf. De meiden in een poule van vier. De jongens hadden eerst 1-0 verloren, toen 0-0, toen 2-0 gewonnen en als laatste 0-0, we waren 3de in de poule. Daarna moest je in de kruisfinale tegen de nummer twee, dat was De Lepelaar(Scheerwolde). Daar hadden we van gewonnen met 1-0. In de finale moesten we tegen De Ark (Oldemarkt). Dat hadden we helaas met 1-0 verloren in de laatste minuut. Het was heel leuk. Volgend jaar proberen we het weer. Gemaakt door: Stefan versluis en Jerry van der werf

Voorleeswedstrijd Steenwijk

Ik (Femke) heb op 4 februari voorgelezen in Steenwijk, omdat ik de voorleeskampioen ben van deze school. Ik mocht ook een paar supporters mee nemen: Alieke, Marleen, Thessa, Marissa, Rosa, mijn oma en mijn moeder. Toen we aankwamen, moesten we gaan zitten. Ik moest ergens achter de voorlezer zitten. Toen moesten we loten. Ik was wel zenuwachtig. Maar toen ik moest voorlezen viel het wel mee. Ik heb voorgelezen in het boek ‘de wraak van knor’. We hebben ook een filmpje gemaakt om ons voor te stellen. Het publiek vond dat heel leuk. Ik heb helaas niet gewonnen maar het was wel een leuke middag!

Gemaakt door Femke Hendriksen(groep 8)J

Techniek en Welzijn

Wij zijn donderdagmorgen 19 februari naar de techniek en zorg en welzijnochtend geweest in Steenwijk.  Wij (Marissa en Demi) zijn naar zorg en welzijn geweest. Dus wij weten niet echt iets van de techniek, dus gaan we wat vertellen over zorg en welzijn.  We gingen eerst gel maken en daarna mochten we een cup-cake versieren. Ik (Marissa) vond de gel maken het leukst, maar het was wel een beetje kort en makkelijk.  Ik (Demi) vond de cup-cake versieren het leukst, dit was wat langer dan de gel maken. Toen we klaar waren kregen we wat drinken met een stroopwafel. Toen we dat op hadden gingen we terug naar de zaal. Toen gingen we petje op petje af doen. Dat is een spel, dan krijg je een vraag en dan heb je twee antwoorden en bij het ene antwoord moet je petje op doen en bij de andere af. Er waren 2  teams, team A  en team B.  Wij hoorden bij team A. Bij petje op  petje af moest Carmen naar voren, want zij was nog in het spel. Bij de slotvraag had Carmen hem jammer genoeg niet gewonnen. Na petje op petje af gingen we nog een spel doen met allemaal verschillende spelletjes. Zoals: wie er het hards kon zingen met het lied van Bob de Bouwer. Toen dat klaar was had team B gewonnen. Toen gingen we filmpjes kijken. Eerst één van het Dolfinarium,  daarna één van Goliath (achtbaan), toen één van ziekenhuis en als laatste één van de Rallyauto. En toen dat klaar was hadden we een quiz over die filmpjes. Daarna hadden we nóg een quiz. En toen had Freek gewonnen. Daarna kwamen we samen en was er een afsluiting. Toen dat klaar was, gingen we naar school en mochten degenen die naar de overblijf mochten op het schoolplein spelen en de rest mocht gewoon naar huis. Topochtend!

 

                                       Groetjes Marissa Pit

 

                                          en Demi Koning

 

                                  

                 

 

Welkom in groep 7/8!

Welkom bij een groep gezellige kinderen uit Kuinre die met elkaar groep 7/8 vormen.
Deze groep bestaat dit jaar uit  25 leerlingen:
Groep 7 bestaat uit 8 kinderen, 3 jongens en 5 meiden.
Groep 8 bestaat uit 17 kinderen,  10 jongens en 7 meiden.

Meester Wolter de Lange en juf Mariëlle van der Meer proberen die gezelligheid in goede banen te leiden. Meester Wolter is op maandag, dinsdag en donderdag aanwezig en juf Mariëlle op dinsdag, donderdag en vrijdagochtend.
Verder is er 1x per week een vakleerkracht Godsdienst en een vakleerkracht HVO en krijgen de kinderen op de dinsdagmiddag gym van Juf Jolanda Doze.

In deze groep is de basis om te werken aan een goede groepssfeer en te zorgen dat we die goede sfeer behouden. Hiernaast zijn we ook erg druk met het verbeteren van de werkhouding van de kinderen. Als derde werken we eraan om er zo goed mogelijk uit te halen wat erin zit, het liefst een beetje meer, samen met de kinderen.
De klas is zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk ingericht voor de kinderen, zodat ze weinig hoeven te lopen en dus zo effectief mogelijk hun tijd benutten.
Dit geeft zo veel mogelijk rust in de klas en het helpt de kinderen bij hun planning, iets waar we in groep 7/8 ook veel tijd aan besteden.

Naast serieus en hard werken hebben we ook tijd voor leuke dingen zoals, musical, schoolreis, schoolkamp, darttoernooi, kinderpostzegel verkoop en sportuitdagingen.

Hoe zien de kinderen de klas? Hieronder enkele anekdotes:

Hallo iedereen,
Onze klas is erg gezellig.
We doen vaak spelletjes tussen door dat is erg leuk.
Soms hebben we een spelletjesmiddag dat is ook erg leuk.
In de zomer gymmen we soms buiten, dat is erg leuk.
Dan gaan we bijvoorbeeld rondjes om de vijver rennen (en dat is erg vermoeiend)

In groep 7/8 is het altijd een feest. Elke dag een spelletje,
altijd leuk werk. Aardige leerlingen en een meester. Het is ruim, leuk en gezellig! 

In onze klas is het erg gezellig.
Wij houden elk jaar een musical en dat is erg leuk.
Als het warm is mogen we soms naar buiten.

In groep 7 en 8 is het gezellig maar ook leerzaam!
Je leert van elkaar en gewoon je werk zoals rekenen, taal, spelling en nog meer.
Het is niet te weinig werk maar ook nooit te veel, dus precies goed.
De groep 7 maar ook groep 8 zijn niet te groot, dus niet te krap.
We zijn geen grote ruziemakers maar gewoon gezellig!!!!!!!!!!!! 

Welkom in groep 7/8
In groep 7/8 kan je je niet vervelen, er is altijd wat te doen.
Toetsen leren en zo. Maar in groep 7/8 krijg je ook een map.
In je map kan je je spullen bewaren.
Als je klaar bent met je werk kan je ook gaan werken van de talententafel: dat is extra werk op een blaadje, in boekjes of op de computers. Er is ook piccolo, dat vind ik zelf niet zo leuk maar veel kinderen wel. Verder kan je ook gaan weektaken. Ook is hier 1x per jaar paddenoverzet, schoolreis, sportdag en een darttoernooi.

Wij hebben een vrolijke klas, met veel kleurtjes.
Het is er vaak wel gezellig en er zitten vrij veel kinderen in de klas.
Aan het eind van het jaar gaat groep 8 op werkweek: een 5 daagse boot tocht door Friesland! Groep 7 gaat op schoolreisje, elk jaar weer iets anders. We doen elk jaar
een gezellige musical. We doen nog veel meer leuke dingen, zoals Sinterklaasviering, paddentrek, darttoernooi  en nog veel meer.
Je  begrijpt wel dat het altijd heel gezellig is in de klas en dat we heel veel leuke dingen doen.

In groep 7/8 is het heel gezellig. Soms doen we een toernooitje zoals darten. Ook hebben we wel eens voetbalwedstrijden voorspeld. Ook hebben we elk jaar een sportdag.
Het is dus heel gezellig in groep 7/8

Welkom in groep 7/8, een sportieve klas.
De klas is lekker gezellig.
In het jaar wordt er een darttoernooi  gehouden. Daar hoeft niet iedereen aan mee te doen, maar het leukst is dat iedereen mee doet natuurlijk.
We lopen een paar keer per jaar rondjes rond het Vijverpark voor gym, dat is ook heel erg leuk!!!!!!

 

 

 

Algemene informatie voorgezet onderwijs

 

Uw kind gaat dit jaar van school?
Hieronder staat even in grote lijnen hoe het jaar er dan uitziet.
Het begint allemaal met het krijgen van folders om thuis met uw kind eens rustig door te nemen. Hoe gaat het straks lopen, welke scholen zijn er en welke niveaus kennen we in Nederland. Dit lezen van de folders duurt tot januari.
Januari is een drukke maand. Er zullen eerst gesprekken worden gevoerd met ons, de basisschool. Hierin zullen wij duidelijk maken welk niveau wij zullen adviseren en is er voor u de kans om eventuele onduidelijke dingen te vragen.
In januari zullen de open dagen zijn van de scholen voor voortgezet onderwijs. Hieraan voorafgaand zal de leerkracht van groep 8 u vragen naar welke scholen u en uw kind willen om te kijken. Ze mogen van ons naar elke school die ze willen, ook al weten ze dat ze er niet terecht zullen komen. Sterker nog, we gaan er vanuit dat ze dit doen. Deze bezoeken laten we toe, omdat we het belangrijk vinden dat de kinderen straks ook weten waar hun vriendjes en vriendinnetjes heen gaan. De school geeft de kinderen vervolgens op bij de scholen en de ouders regelen onderling het vervoer op de betreffende open dagen.
Het aanmeldingsformulier zal in de weken na de open dagen meegaan naar de ouders. Hierop vullen zij alle informatie in die de voortgezet onderwijsschool wil weten om het jaar erna zo goed mogelijk te kunnen helpen. Het basisschooldeel van het formulier is dan al ingevuld door ons. De ouders kunnen hierop ook aangeven wat  hun wens is qua niveau.
Als alles is ingevuld, dan zullen de formulieren naar de betreffende school worden gestuurd. Deze nemen het door en een poosje later zal er een voorlopige plaatsing komen. Het heet voorlopige plaatsing, omdat er ook nog de mogelijkheid is voor ouders die het er niet mee eens zijn om in conclaaf te gaan met de voorgezet onderwijsschool en/of de basisschool. Verder zal er van elke school iemand bij ons komen om de kinderen door te spreken of zal er telefonisch contact zijn.
Eind april zal de Cito-eindtoets plaatsvinden. Dit is een toets waarbij de kinderen drie ochtenden lang allerlei toetsen zullen maken op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie. Op internet staat hierover voldoende info. Deze toets is landelijk verplicht en geeft aanvullende informatie voor de school van voortgezet onderwijs. Mochten er grote verschillen zitten tussen het gekozen niveau door de ouders en de uitslag, dan zal de school van voortgezet onderwijs in eerste instantie de basisschool raadplegen waarom dit het geval is. Ook wordt dan het advies van de basisschool bekeken. Vervolgens kunnen ouders worden uitgenodigd om over dit verschil te praten. De school voor voortgezet onderwijs beslist uiteindelijk of ze een kind toelaten op een betreffend niveau. Meestal komen we er met elkaar prima uit.
Als dit ook allemaal achter de rug is, dan zal er rond mei een definitieve plaatsing komen en krijgen de kinderen te horen in welke klas ze komen.
Aan het einde van het schooljaar is er dan vaak nog een kennismakingsmiddag/-avond op de scholen. Hierbij maken kinderen kennis met hun toekomstige klasgenoten en/of schoolgenoten.
Dit jaar is meestal zeer spannend voor de kinderen, omdat ook hun mening telt bij de keuze van een school en ze te horen krijgen welk niveau ze gaan doen. We proberen met z’n allen, basisschool, ouders, kind en voorgezet onderwijs, een zo goed mogelijke plaats te vinden. Hierbij hopen wij op een goede samenwerking, we willen uiteindelijk allemaal het beste voor uw kind, toch?!

Namens het  team,

Wolter en Mariëlle